PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_fcb9866fd16397f4b83f99a9627c2654, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 81: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 342: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
Klub Integracji Europejskiej :: Start
administrator

  patronat medialny klubu i przedsiębiorców.eu

więcej

Znamy już laureatów konkursu! Nagrody zostały przyznane w trzech kategoriach: dane, digitalizacja i komunikacja. Swoich laureatów wybrali też internauci. Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się 23 kwietnia. Oczywiście online!


Firma Odpowiedzialna Technologicznie, co to znaczy? Czy może ma to coś wspólnego ze społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw, u nas często, choć niezbyt poprawnie tłumaczona jako społeczna odpowiedzialność biznesu? Tak, ma i to dużo, choć nie jest to dokładnie to samo! I konkurs ma takie odpowiedzialne postawy promować. Ogłoszenie wyników zbiegło się z pandemią i związanymi z nią ograniczeniami, odbyło się więc online. W dobie wymuszonej w ten sposób pracy zdalnej – bo choć zdalnie pracowaliśmy już wcześniej, to nie taka skalę – jeszcze bardziej uświadamia nam to role dobrych praktyk w tej dziedzinie. Potrzebne nam są wzorce i przykłady na tym wciąż dopiero przez nas odkrywanym nowym lądzie. Rozwój technologiczny na naszych oczach dramatycznie przyspiesza. Jeśli dawniej często z pewną obawą podchodziliśmy do zakupów online, to dzisiaj nie mamy wyjścia i coraz trudniej będzie nam powrócić do zakupów tradycyjnych. Ten bezpośredni osobisty kontakt z klientem, na który wcześniej tak zwracaliśmy uwagę, staje się przeszłością. Klient coraz częściej kontaktuje się z nami przez Internet lub w najlepszym wypadku przez telefon (ale jest jasne, że telefon przegra z kontaktem online). Umowy z kontrahentami negocjujemy online podczas telekonferencji. I sama praca oznacza tez coraz częściej kontakt pomiędzy pracownikami online. Nowe czasy wymagają nowych rozwiązań technologicznych, ale i wręcz nowej etyki. Choćby dlatego, że coraz częściej trudno popatrzeć prosto w oczy. Chyba, że rozumiemy przez to gapienie się do kamery. Ale jest jeszcze jednak konsekwencja. Ludzi coraz częściej zastępują roboty. Na razie dotyczy to najprostszych czynności, ale zaczyna mieć charakter masowy. Sztuczna inteligencja w kontakcie z człowiekiem, tak jak o automatyczny tłumacz Googla, to wciąż przedmiot żartów i długo tak jeszcze pozostanie. Ubywa jednak tej prostszej pracy, biurowce pustoszeją nie tylko dlatego, że coraz częściej z wyboru lub jak dzisiaj z konieczności pracujemy z domu, ale też dlatego, że znikły panie maszynistki, pan z archiwum. W dniu wypłaty nie sutawia się już od dawna kolejka do kasy, ale i kasjerkę bądź kasjera w sklepie coraz częściej zastępuje kasa samoobsługowa. A może i ona zniknie wraz z tradycyjnym sklepem? Zanika tradycyjna korespondencja, listonosze noszą paczki przesyłane przez sklepy internetowe. Witamy w nowym cyfrowym świecie!

 

Nagrodę w konkursie TOP CDR – Digitally Responsible Company (co na polski tłumaczy się jako Firma Odpowiedzialna Technologicznie) przyznano w trzech kategoriach, była też Nagroda Publiczności, której zwycięzcę wybrano oczywiście w głosowaniu online.

 

 

partnerzy i patroni


Laureaci konkursu Firma Odpowiedzialna Technologicznie 

I jeszcze wróćmy na chwilę do tego, jak rozumieć pojęcie firmy odpowiedzialnej cyfrowo, bo to mamy w tym wypadku na myśli. Przed rozpoczęciem konkursu przeprowadzono badania, mające okreslic, jak podchodzą do tego Polacy. Dla 40% ankietowanych jest to firma, która prowadzi szkolenia w zakresie podwyższania kompetencji cyfrowych. Natomiast 38% Polaków uważa, że umożliwia ona pracownikom pozyskanie potrzebnych kompetencji, by nie stracili pracy w wyniku automatyzacji. Zdaniem wielu ekspertów Cyfrową Odpowiedzialność Biznesu powinniśmy jednak rozumieć znacznie szerzej jako walkę z cyfrowym wykluczeniem, ale już nie tylko, jako dostęp do technologii internetowych czy proste korzystanie z programów i aplikacji, ale również zdobywanie nowych kompetencji w zakresie programowania, analizy danych czy user experience. Dotyczy to nie tylko edukacji pracowników, których postęp technologiczny zmusi do zmiany pracy, ale także o edukacji tych, którzy obecnie wykorzystują w swojej pracy najnowsze technologie – systemy sterowania i komputerowe i powinni móc nadążyć za ich rozwojem.

 

partnerzy i patroni

partnerzy i patroni

 

 

 


 

 


Magazyn przedsiębiorcy
PHP Notice in file Unknown on line 0: Unknown: open(/tmp/sess_fcb9866fd16397f4b83f99a9627c2654, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
PHP Notice in file Unknown on line 0: Unknown: open(/tmp/sess_fcb9866fd16397f4b83f99a9627c2654, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)