PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_aa87187494a960a4c2a12a187440d581, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 52: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 81: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
PHP Notice in file /lib/users.class.php on line 342: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /lib/error.class.php:38)
Klub Integracji Europejskiej :: Start
administrator
akademia wiedzy i umiejętności, październik

Bezpłatne seminaria, szkolenia i konferencje...
polecamy

Szkolenia, seminaria, konferencje. Kolejne, uaktualnione znów zestawienie, bo wciąż napływają kolejne zaproszenia. Zebraliśmy tu zarówno to, co może nam dostarczyć praktycznej wiedzy, jak i to, co posłużyć może poszerzeniu naszych horyzontów. Obok tematów ściśle gospodarczych pojawiają się tu tematy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, bo je również uważamy za ważne. Nie pominęliśmy też zaproszeń do udziału w debacie publicznej, bo od udziału w niej nie powinniśmy się uchylać. Zebraliśmy je osobno, by nie umknęły naszej uwadze umieszczone w cotygodniowej pigułce pomiędzy wydarzeniami kulturalnymi i tymi o całkiem już rozrywkowym charakterze. A także dlatego (i ten wzgląd wcale nie jest tu mniej ważny), że często obowiązuje tu wymóg potwierdzenia uczestnictwa ze znacznym nawet wyprzedzeniem lub decyduje po prostu kolejność zgłoszeń. Tym razem to, co wydarzy się w październiku. A wydarzy się całkiem sporo…


Udział we wszystkich opisanych tu wydarzeniach jest bezpłatny (takie bowiem przyjęliśmy tu kryterium), często jednak – jak to już zaznaczono – wymaga wcześniejszego potwierdzenia naszego w nich uczestnictwa.  

 

 

A teraz po kolei, dzień po dniu:


sobota 2 i niedziela 3 października. Pomoc publiczna. Bezpłatne dwudniowe szkolenie dla pracowników zorganizowane przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Dowiedzieć się, jakie są przepisy ją regulujące, tak w prawie polskim, jak i europejskim. W tym co oznacza tajemnicze być może dla niektórych określenie de minimis. Oraz o konkretnych formach tej pomocy (nie tylko o funduszach europejskich). Pierwsze z całego cyklu szkoleń ale każde można traktować osobno i na każde osobno prowadzone są zapisy. Weekendowy termin szkoleń wybrany jest właśnie dlatego, by nie odrywać ich od obowiązków w pracy, nie muszą zresztą pytać swoich pracodawców o zgodę na uczestnictwo w nich. Szkolenia odbywają się w siedzibie Fundacji w Warszawie przy Smoczej ale dla  ich uczestników spoza stolicy przewidziano zwrot kosztów dojazdu. Więcej piszemy  o tych szkoleniach na naszej stronie internetowej, tam też można pobrać formularz zgłoszeniowy, który najlepiej wysłać jak najszybciej ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Choć, jeśli nie zmieścimy się w limicie, liczyć możemy jeszcze na status wolnego słuchacza. Formularz zgłoszeniowy, szczegółowy program oraz inne informacje na stronach klubu i organizatora. Polecamy!

 

więcej: http://www.kie.biz.pl/new/news/czytaj/402

oraz: http://www.pokl811.fund.org.pl

 

sobota 2 i niedziela 23 października, godzina 9.00

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ul. Smocza 27

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3a5oozd

 

poniedziałek 4 października. Znajdź swojego Anioła. Chodzi o Anioła Biznesu wyjaśnijmy. Masz świetny pomysł na biznes i nie masz kapitału? Pomocna dłoń Anioła Biznesu może być tu czasem nawet jedynym rozwiązaniem. To, co może go przekonać, aby ją wyciągnął do nas wyciągnął jest szansa na to, że dobrze na tym zarobi (pod tym względem ma całkiem nie anielską naturę, a mówiąc wprost, jest pazerny). Jeśli go przekonamy, zainwestuje w nasze przedsięwzięcie, będzie służył nam radą i ponosił razem z nami ryzyko. Na spotkaniu będzie mowa o przygotowaniu biznesplanu i weryfikacji naszego biznesowego pomysłu. Oraz o tym jak wygląda proces inwestycyjny, gdy uczestniczy w nim Anioł Biznesu. Jego finałem będzie sprzedaż przez Anioła Biznesu po kilku latach swojego udziału w przedsięwzięciu, w ten sposób zrealizuje on swój zysk. Od razu zdradźmy, że zwykle wymaga, abyśmy zrobili to razem z nim… Seminarium zorganizowała największa z działających w Polsce sieć aniołów biznesu, Lewiatan Business Angelsedabrowska@lba.pl ale w przypadku wszystkich wygląda to podobnie. Braliśmy już udział w prowadzonych przez nich seminariach i wiemy, że są prowadzone bardzo dobrze. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 września:

 

więcej: http://tinyurl.com/37hlln5

 

poniedziałek 4 października, godzina 10.00 – 16.45

siedziba KPP Lewiatan, ul. Klonowa 6

gdzie to jest: http://www.lba.pl/kontakt

 

czwartek 7 października. Spotkanie informacyjne dotyczące działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wszystko ostatnio odbywa się pod hasłem innowacyjności i trudno o działanie lepiej odpowiadające temu hasłu niż działanie 1.4 i 4.1. W ramach pierwszego można uzyskać wsparcie na prace badawczo-rozwojowe, a w ramach drugiego na ich wdrożenie. Tyle, że pieniędzy na wdrożenia już zabrakło i będą tylko na badania. Wnioski będą przyjmowane od 1 października prawie do końca miesiąca (do 29). Ci, którzy przebrnęli etap badań będą teraz wściekli ale tych, którzy jeszcze sięgnięcia po te środki nie próbowali, nie powinni się zniechęcać. Badanie zawsze niosą ze sobą ryzyko, że wcale nie przyniosą oczekiwanych wyników. Te środki pozwalają te ryzyko zmniejszyć. A w przypadku powodzenia będziemy wygrani podwójnie. Na co konkretnie możemy otrzymać dofinansowanie? Jak powinien być przygotowany nasz wniosek? Na co powinniśmy zwrócić szczególna uwagę? No i jest jeszcze szansa, że trochę środków na wdrożenia się jeszcze znajdzie… Spotkanie organizuje Polska Agencka Rozwoju Przedsiębiorczości, a odpowiedni formularz znajdziemy na podanej niżej jej stronie (termin zgłoszeń do 5 października ale lepiej się pospieszyć). Tam też do pobrania szczegółowy program.

 

więcej: http://poig.parp.gov.pl/index/more/17752

 

czwartek 7 października, godzina 10.00 – 15.00 (recepcja od 9.30)

hotel Kyriad Prestige, ul. Towarowa 2

gdzie to jest: http://tinyurl.com/394vl99

 

piątek 8 października. Kto ma realny wpływ na wybory konsumenckie? Debata zorganizowana przez propagujący zasady społecznej odpowiedzialności biznesu kwartalnik  „CR Nawigator”. Jej temat to chyba zasadnicze pytanie dla każdego przedsiębiorcy, a od odpowiedzi na nie zależy strategia przedsiębiorstwa. Domyślnie, czy chodzi tylko o cenę i jakość produktu (usługi), czy może jest o coś jeszcze, co może na te wybory wpłynąć? Zapis debaty ukaże się w jubileuszowym numerze kwartalnika. Odbędzie się ona w siedzibie Lewiatana na Klonowej. Organizatorzy proszą o wcześniejsze potwierdzenie uczestnictwa: karolina@goodbrand.com

 

więcej: http://tinyurl.com/2f8xvur

 

piątek 8 października, godzina 11.00

siedziba PKPP Lewiatan, ul. Klonowa 6

gdzie to jest: http://www.lba.pl/kontakt

 

piątek 8 października. Po co Platformie władza? Pytanie postawione jako temat debaty zorganizowanej przez Fundację Batorego świadczy o pewnym zniecierpliwieniu. Czy nie zagrożona już prezydenckim wetem Platforma podejmie obiecywane od dawna reformy? Na ile hamować lub dopingować będzie ją sytuacja w kraju, w tym kalendarz wyborczy (jeszcze w tym roku czekają nas bowiem wybory samorządowe a w przyszłym parlamentarne)? A także sytuacja międzynarodowa. W debacie w roli panelistów wezmą udział czterej znani ekonomiści: Stanisław Gomułka, Stefan Kawalec, Krzysztof Rybiński oraz Maria Wiśniewska. Może warto dodać, że pierwszy z nich, obecnie główny ekonomista BCC, był wiceministrem finansów w rządzie Donalda Tuska. Poprowadzi ją osobiście prezes Fundacji Aleksander Smolar.

 

więcej: http://www.batory.org.pl/debaty/20101008.htm

 

piątek 8 października, godzina 14.00 – 16.30

siedziba Fundacji Batorego, ul. Sapieżyńska 10a

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3yqglqk

 

sobota 9 i niedziela 10 października. Biznes plan i studium wykonalności. Kolejne z weekendowych szkoleń prowadzonych przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Uczestniczyć mogą w nich wszyscy zatrudnieni na terenie Mazowsza (uwaga, wyłączeni są prowadzący własną działalność gospodarczą). Element całego cyklu szkoleń ale każde można traktować osobno i na każde osobno prowadzone są zapisy. Tu akurat temat często będący elementem krytycznym dla naszych zamierzeń. Taka chwila prawdy. Przydadzą nam się pracownicy, mogący nam tu pomóc i warto zachęcić ich do udziału w tym szkoleniu. Weekendowy termin szkoleń wybrany jest właśnie dlatego, by nie odrywać ich od obowiązków w pracy, nie muszą zresztą pytać swoich pracodawców o zgodę na uczestnictwo w nich. Szkolenia odbywają się w siedzibie Fundacji w Warszawie przy Smoczej ale dla  ich uczestników spoza stolicy przewidziano zwrot kosztów dojazdu. Więcej piszemy  o tych szkoleniach na naszej stronie internetowej, tam też można pobrać formularz zgłoszeniowy, który najlepiej wysłać jak najszybciej ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Choć, jeśli nie zmieścimy się w limicie, liczyć możemy jeszcze na status wolnego słuchacza. Warto również zajrzeć na poświęconej temu cyklowi stronę prowadzona przez ich organizatora. Tam też powinien pojawić się wkrótce szczegółowy program tego szkolenia. Polecamy szczególnie.  

 

więcej: http://www.kie.biz.pl/new/news/czytaj/402

oraz: http://www.pokl811.fund.org.pl

 

sobota 9 i niedziela 10 października, patrz program

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ul. Smocza 27 

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3a5oozd    

 

poniedziałek 11 października. „Zło może urosnąć”, czyli o tym jak i dlaczego reagować, kiedy słyszymy mowę nienawiści. „Masz dość nienawistnych słów, obrażania i dyskryminacji  w języku publicznym? Oburza Cię bezkarność  mówiących? Chcesz zareagować, ale nie wiesz jak?” Tak organizatorzy tej publicznej debaty zachęcają do wzięcia w niej udziału. Są nimi Teatr Polski oraz Stowarzyszenie Otwarta Rzeczpospolita. W roli panelistów wystąpią Agnieszka Graff, Jarosław Gugała, Agnieszka Holland oraz Paweł Huelle. Pierwsza z cyklu zaplanowanych debat o naszym życiu publicznym. Tak na tą, jak i na następne będziemy zapraszani do Teatru Polskiego, do sali mieszczącej scenę kameralną teatru. Tą pierwszą dedykowano Markowi Edelmanowi w rocznicę jego śmierci. Ci, którzy nie będą mogli w niej wziąć udziału osobiście, będą mogli ją śledzić na podanej niżej stronie, a nawet wziąć w niej w ten sposób udział. Warto też przeczytać zamieszczony tam tekst zaproszenia, stanowi on dobry wstęp do dyskusji.

 

więcej: http://tinyurl.com/2w78ppe

 

poniedziałek 11 października, godzina 17.45 – 20.00

Teatr Polski, scena kameralna (wejście od ul. Sewerynów)

gdzie to jest: http://tinyurl.com/36rx2cv

 

poniedziałek 11 października. Narodziny wolności – spotkanie z bohaterami Solidarności i opozycjonistami z Europy. Zaprasza na nie do Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego na Powiślu Komisja Europejska, a swoje uczestnictwo w niej zapowiedział przewodniczący Komisji Jose Manuel Barroso. Najważniejsi jednak będą ci, bez których historia być może potoczyłaby się inaczej. Tadeusz Mazowiecki, najpierw doradca Solidarności, a potem premier pierwszego solidarnościowego rządu. Henryka Krzywonos, tramwajarka, ważna uczestniczka wydarzeń Sierpnia. Dwóch sygnatariuszy karty czechosłowackiej Karty 77 Csaba Kiss i Jan Czarnogórski. Oraz Markus Merkel, pierwszy niekomunistyczny minister spraw zagranicznych NRD. O znaczeniu Solidarności i konsekwencji jej zwycięstwa dla integracji europejskiej. I przy okazji odpowiedź na częsty zarzut, że Europa zapomina o polskim udziale w wydarzeniach 1989 roku. Tak jednak nie jest… Wymagane zgłoszenie uczestnictwa, którego można dokonać wypełniając formularz na podanej niżej stronie.

 

więcej: http://tinyurl.com/3yl6cnf    

 

poniedziałek 11 października, godzina 18.00 – 19.30

Biblioteka Uniwersytecka, ul. Dobra 56/66 róg Lipowej

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3yabk4w

 

wtorek 12 października. Dobry pracownik pilnie poszukiwany. Dostępność i jakość kadr a potrzeby pracowników. Coraz trudniej o pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Sugeruje się więc, że pracodawcy powinni sięgnąć po pracowników dopiero wkraczających na rynek pracy i tych powyżej pięćdziesiątki. A także zatrudniać powracające z urlopów wychowawczych kobiety. W pewnym zakresie  rozwiązaniem może być też zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Wydaje się to racjonalne ale tego nie robią. Dlaczego? Jakie są przyczyny? Tym przyczynom – bo są one też jak najbardziej racjonalne – oraz co zrobić, by temu zaradzić. poświęcona będzie debata, na którą zapraszają Pracodawcy RP na Brukselską. Także nas (bo nas też to dotyczy). Wymagane potwierdzenie udziału w debacie (do 8 października): r.polarczyk@pracodawcyrp.pl 

 

więcej: http://tinyurl.com/349e577  

 

wtorek 12 października, godzina 11.00 – 14.30 (recepcja od 10.30)

siedziba Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej, ul. Brukselska 7

gdzie to jest: http://www.pracodawcyrp.pl/kontakt

 

wtorek 12 października. Podróbki nie tylko w sieci – czy można z nimi skutecznie walczyć? Warsztaty zorganizowane przez specjalizująca się w tematyce praw własności przemysłowej i prawa autorskiego Kancelarię JWP w ramach cyklu „Masz pomysł? Masz patent. Masz zysk!”. Podróbki możemy szczególnie często spotkać w Internecie ale są oferowane nie tylko tam. Co jest podróbką a co nie? Jak zastrzec swoje prawa, by móc skutecznie z nimi walczyć? Co zrobić, gdy nas to jednak spotka? To pytania, z którymi zmierzą się prawnicy kancelarii, którzy warsztaty poprowadzą. Odbędą się one na Żurawiej, tam, gdzie mieści się siedziba kancelarii. Uczestniczyliśmy już w jednym i polecamy. Poniżej linki do programu warsztatów oraz formularza, za pomocą którego można dokonać zgłoszenia naszego w nich udziału. Warsztaty kancelaria organizuje go pro publico bono.

 

program: http://tinyurl.com/2vxt2na  

zgłoszenia: http://www.jwp.pl/program/zapis.php5

 

wtorek 12 października, godzina 11.00 – 15.00

ul. Żurawia 47/49, sala konferencyjna na II piętrze

 

wtorek 12 października. Spotkanie członków Partnerstwa na Mazowszu. Inicjatywy, której sygnatariuszem jest również Europejskie Forum Przedsiębiorczości traktujące je także jako forum dla reprezentowania członków Klubu Integracji Europejskiej. Inicjatywa jest owocem projektu zrealizowanego z pomocą środków z Unii Europejskiej i kolejną taką inicjatywą w Polsce. Teraz przyszedł czas na wypełnienie jej realną treścią. I temu, praktycznym działaniom w ramach partnerstwa, to spotkanie będzie poświęcone. Ma ono zamknięty charakter ale uważamy, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby uczestniczyli w nim też ci, którzy chcieliby do partnerstwa przystąpić. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszym biurem: biuro@kie.biz.pl  

 

o partnerstwie: http://www.partnerstwo.waw.pl

 

wtorek 12 października, godzina 11.00 – 14.00

Krajowa Izba Gospodarcza, ul. Trębacka 4 sala 249

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3ymns7t  

 

środa 13 października. Czy posłowie naprawdę walczą z korupcją? Trzecia już konferencja zorganizowana przez Antykorupcyjną Koalicję Organizacji Pozarządowych, poświęcona  realizacji obietnic złożonych przez partie polityczne w tej sprawie podczas kampanii wyborczej w 2007. Organizowane one są bowiem co roku. Po przedstawieniu tej oceny przez członków koalicji, zaplanowana jest dyskusja ekspertów z udziałem czwórki znanych profesorów: Mirosławy Grabowskiej, Antoniego Kamińskiego, Edmunda Wnuka Lipińskiego oraz Andrzeja Zolla. A po niej odpowiedzi wystąpienia przedstawicieli czterech największych ugrupowań parlamentarnych (w tym więc także opozycji), którzy ustosunkują się do tej oceny. Tradycyjnie już konferencja odbędzie się w siedzibie Fundacji Batorego na Sapieżyńskiej, zaangażowanej w tę akcję jako jeden ze współorganizatorów koalicji. Organizatorzy proszą o potwierdzenie do 11 października udziału w spotkaniu: korupcja@batory.org.pl

 

więcej: http://www.akop.pl/aktualnosci/2010-09-08.html  

 

środa 13 października, godzina 11.00

siedziba Fundacji Batorego, ul. Sapieżyńska 10a

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3yqglqk

 

środa 13 października. Ile zmiany, ile status quo? Strategia Bezpieczeństwa Narodowego RP w nowym paradygmacie stosunków międzynarodowych. Tytuł konferencji, na którą zapraszają wspólnie Fundacja im. Kazimierza PułaskiegoBiblioteka Publiczna m. st. Warszawy na Koszykową (gdzie biblioteka ma siedzibę), jest długi ale i temat potraktowany będzie obszernie. Będzie nie tylko o tym, z czym zwykle bezpieczeństwo kojarzymy ale także o bezpieczeństwie energetycznym, teleinformatycznym oraz… społecznym. Wprowadzenia do dyskusji dokona prof. Roman Kuźniar, a wśród panelistów znajdzie się między innymi gen. Bolesław Balcerowicz (obaj związani są dziś z Zakładem Studiów Strategicznych Uniwersytetu Warszawskiego). Przewidziano też dyskusje z udziałem publiczności. Organizatorzy proszą o wcześniejsze potwierdzenie uczestnictwa poprzez rejestrację na podanej niżej stronie. oraz

 

więcej: http://tinyurl.com/39zlh49  

 

środa 13 października, godzina 14.00 – 17.00

Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy, ul. Koszykowa 26

(sala konferencyjna, biały budynek, wejście F)

gdzie to jest: http://tinyurl.com/36544l6  

 

czwartek 14 i piątek 15 października. Europa zjednoczona przeciw przemocy wobec kobiet: lepsze prawo, polityka i usługi dla ofiar. Dwudniowa międzynarodowa konferencja, do udziału w której zaproszeni są nie tylko ci, którzy tymi sprawami zajmują się zawodowo ale i ci, którzy z przemocą się spotykają i często nie bardzo wiedzą, co mogą zrobić, aby pomóc. Będzie między innymi o zmianach, jakie wprowadza nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, nad którą odbyła się niedawno gorąca dyskusja ale dostrzeżono w niej nie to, co najważniejsze i do tego opatrznie zrozumiano. Mowa też będzie o rozwiązaniach stosowanych w innych krajach oraz wprowadzanych przez Unię Europejską i Radę Europy. A także o tym, jak możemy pomóc kobietom i dzieciom będącym ofiarami przemocy. Program jest zbyt obszerny, by choć skrótowo go tu spróbować opisać. Poniżej zamieszczamy link, pod którym go odnajdziecie. Organizatorami konferencji są Centrum Praw Kobiet oraz Europejska Sieć Kobiet przeciw PrzemocyWomen Against Violence Europe). Językami konferencji będą polski i angielski (organizatorzy zapewniają tłumaczenie). Zgłoszenia należy przesyłać na adres: katarzyna.matuszewska@cpk.org.pl     (WAVE od anglojęzycznego skrótu jej nazwy:

 

więcej: http://tinyurl.com/33dxp5w

pełny program: http://tinyurl.com/33xszja

WAVE: http://www.wave-network.org

 

czwartek 14 i piątek 15 października, patrz program

Centrum Konferencyjno-Kongresowe, ul. Bobrowiecka 9

gdzie to jest: http://tinyurl.com/36capru

 

czwartek 14 października. XVI Polskie Forum Kapitałowo – Finansowe TWOJE PIENIĄDZE 2010 i COIN EXPO 2010 w Pałacu Kultury i Nauki. W czwartek otwarcie, potrwają do soboty. Debata za debatą, przypomina nam przez to nieco Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach ale tematyka jest węższa, ograniczona zasadniczo do finansów. W czwartek debat będzie cztery, jedna po drugiej. Tematy zasadnicze, jak ten, czy po wyborach ruszą reformy? Podczas tej poświęconej inwestowaniu w złoto i diamenty wśród uczestników rozlosowane zostaną sztabki złota. O pieniądzach będzie mowa, monety będzie można zobaczyć, a także kupić. Im poświecone będą równolegle odbywające się targi COIN EXPO 2010. Komu zostały te sprzed wymiany pieniędzy w 1995 roku, będzie mógł je wykorzystać przy zakupie monet kolekcjonerskich (acz przelicznik nie jest szczególnie atrakcyjny). Plus stoiska różnych firm z Polski i z zagranicy, od NBP i Mennicy po… Telepizzę. Rejestracja uczestników pod podanym niżej linkiem, tam też można potwierdzić swój udział w poszczególnych debatach.

 

program Forum: http://tinyurl.com/38wejk9

rejestracja: http://tinyurl.com/2u8csxp  

COIN EXPO: http://www.coinexpo.pl 

 

czwartek 14 października, godzina 10.00 – 17.00

Pałac Kultury i Nauki, plac Defilad

gdzie to jest: http://tinyurl.com/2u8csxp  

 

czwartek 14 października. Energetyka jądrowa w krajach skandynawskich. Druga i pewnie nie ostatnia debata zorganizowana wspólnie przez Instytut na Rzecz Ekorozwoju i Fundację im. Heinricha Bölla. Wkrótce też powinna rozpocząć się oficjalna kampania rządowa na ten temat, która dość jak dotąd senną debatę powinna ożywić. Tu, z udziałem ekspertów z krajów skandynawskich będzie mową o tym, jak ta debata przebiegała u nich, jak podejmowano decyzje i dlaczego były one takie, a nie inne. To pewien materiał do przemyślenia dla nas. Niekoniecznie oznacza to, że musimy wyciągać te same wnioski. Zresztą i kraje skandynawskie nie okazały się tu jednomyślne… Organizatorzy proszą o potwierdzenia udziału do 10 października: ine@ine-isd.prg.pl

 

więcej: http://www.boell.pl/web/222-818.html

 

czwartek 14 października, godzina 11.00 – 15.00 (recepcja od 10.30)

Centrum Zielna, ul. Zielna 37, wejście od tyłu

gdzie to jest: http://www.centrumzielna.pl/lokalizacja 

 

czwartek 14 października. Bośnia i Hercegowina 15 lat po Dayton – osiągnięcia i wyzwania. Seminarium na które zaprasza do swojej siedziby przy Wareckiej Polski Instytut Spraw Międzynarodowych. O trwałości prowizorki, bo tak przecież Dayton oceniano. Czy Dayton funkcjonuje? Nie całkiem, niemniej zdążyliśmy zapomnieć o zamrożonym tam, bo przecież nie rozwiązanym konflikcie. Jak naprawdę wygląda sytuacja i co dalej? W seminarium będzie uczestniczyć ambasador Bośni i Hercegowiny w Polsce, Koviljka Špirić.

 

więcej: http://www.pism.pl/wydarzenia_content/id/454

 

czwartek 14 października, godzina 14.30

Polski Instytut Spraw Międzynarodowych, ul. Warecka 1a

gdzie to jest: http://tinyurl.com/2u697ha  

 

piątek 15 października. Pracujący Polacy 2010. Konferencja, na która zaprasza Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan Składać się będzie z dwóch sesji. Punktem wyjścia do pierwszej będą wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Lewiatana przez katedrę Socjologii Ekonomicznej Szkoły Głównej Handlowej, po raz pierwszy w 2007 roku i częściowo powtórzone w tym. Wynika z nich, że pracownicy w Polsce postrzegają swój kraj jako kraj nadmiernych nierówności społecznych i podzielony konfliktami ale generalnie dobrze oceniają firmę w której pracują i panujące w niej warunki pracy. Wśród konfliktów nie wymieniają też konfliktu pomiędzy praca a kapitałem. Punktem wyjścia do drugiej będą zaś wyniki raportu „Polska praca 2010” przygotowanego dla Komisji Krajowej NSZZ Solidarność. W konferencji obok naukowców i przedstawicieli Lewiatana wezmą udział też związkowcy, nie tylko z Solidarności. Organizatorzy proszą o potwierdzenie udziału najpóźniej do 13 października: agorecka@pkplewiatan.pl

 

więcej: http://tinyurl.com/2e4nwcq  

 

piątek 15 października, godzina 10.00 – 13.30

Szkoła Główna Handlowa, budynek C Aleje Niepodległości 128

gdzie to jest: http://tinyurl.com/23cdx3g  

 

piątek 15 października. XVI Polskie Forum Kapitałowo – Finansowe TWOJE PIENIĄDZE 2010 i COIN EXPO 2010 w Pałacu Kultury i Nauki. Drugi dzień, potrwają do soboty. Znów debata za debatą, łącznie aż osiem. Na bardzo różne tematy. I ulgi podatkowe, jako szansa na rozwój III filaru ubezpieczeń, i finansowanie samorządów. O pieniądzach będzie mowa, monety będzie można zobaczyć, a także kupić. Im poświecone będą równolegle odbywające się targi COIN EXPO 2010. Komu zostały te sprzed wymiany pieniędzy w 1995 roku, będzie mógł je wykorzystać przy zakupie monet kolekcjonerskich (acz przelicznik nie jest szczególnie atrakcyjny). Plus stoiska różnych firm z Polski i z zagranicy, od NBP i Mennicy po… Telepizzę. Rejestracja uczestników pod podanym niżej linkiem, tam też można potwierdzić swój udział w poszczególnych debatach.

 

program Forum: http://tinyurl.com/38wejk9

rejestracja: http://tinyurl.com/2u8csxp  

COIN EXPO: http://www.coinexpo.pl 

 

piątek 15 października, godzina 10.00 – 17.00

Pałac Kultury i Nauki, plac Defilad

gdzie to jest: http://tinyurl.com/2u8csxp  

 

piątek 15 października. Samorząd terytorialny i gospodarczy w Warszawie. Razem czy osobno. Po raz kolejny zaprasza nas do centrum prasowego w Domu Dziennikarza na Foksal Warszawska Izba Przedsiębiorców. Konferencja będzie okazją do zaprezentowania następnego kandydata do urzędy prezydenta Warszawy, Wojciecha Olejniczaka (tydzień temu gościem był Czesław Bielecki). Okazja do zadania mu pytań o program i tego zawartego w temacie. Czesław Bielecki wypadł bardzo efektownie, wręcz uwiódł salę. Jak powiedzie się Wojciechowi Olejniczakowi? Relacje ze spotkania będzie też można śledzić na żywo na stronie jej organizatora.

 

więcej: http://tinyurl.com/2wux3mo

 

piątek 15 października, godzina 12.00

Dom Dziennikarza, ul. Foksal 3/5

gdzie to jest: http://www.cpf.pl/kontakt.html 

 

piątek 15 – niedziela 17 października. Budżetowanie w projektach. Następne z weekendowych szkoleń prowadzonych przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Uczestniczyć mogą w nich wszyscy zatrudnieni na terenie Mazowsza (uwaga, wyłączeni są prowadzący własną działalność gospodarczą). Element całego cyklu szkoleń ale każde można traktować osobno i na każde osobno prowadzone są zapisy. Jeden chyba z najtrudniejszych tematów. Na pewno przydadzą nam się pracownicy, umiejący sobie z tym poradzić i warto zachęcić ich do udziału w tym szkoleniu. Weekendowy termin szkoleń wybrany jest właśnie dlatego, by nie odrywać ich od obowiązków w pracy, nie muszą zresztą pytać swoich pracodawców o zgodę na uczestnictwo w nich. Szkolenie odbędzie się w siedzibie Fundacji w Warszawie przy Smoczej ale dla  ich uczestników spoza stolicy przewidziano w tym wypadku nie tylko zwrot kosztów dojazdu ale i nocleg. Program musi być więc obszerny i naprawdę wymagający skupienia. Więcej piszemy  o tym szkoleniu na naszej stronie internetowej, tam też można pobrać formularz zgłoszeniowy, który najlepiej wysłać jak najszybciej ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Choć, jeśli nie zmieścimy się w limicie, liczyć możemy jeszcze na status wolnego słuchacza… Warto również zajrzeć na poświęconej temu cyklowi stronę prowadzoną przez ich organizatora. Polecamy szczególnie.   

 

więcej: http://www.kie.biz.pl/new/news/czytaj/411 

oraz: http://www.pokl811.fund.org.pl

 

piątek 15 – niedziela 17 października (cały weekend)

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ul. Smocza 27 

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3a5oozd   

 

sobota 16 października. XVI Polskie Forum Kapitałowo – Finansowe TWOJE PIENIĄDZE 2010 i COIN EXPO 2010 w Pałacu Kultury i Nauki. Trzeci i ostatni dzień. Krótszy o dwie godziny niż poprzednie, na co od razu zwrócimy uwagę.  O dziwo w programie tylko jedna debata, poświęcona finansowaniu rynku mieszkaniowego oraz nieruchomości. O pieniądzach będzie mowa, monety będzie można zobaczyć, a także kupić. Im poświecone będą bowiem równolegle odbywające się targi COIN EXPO 2010. Komu zostały te sprzed wymiany pieniędzy w 1995 roku, będzie mógł je wykorzystać przy zakupie monet kolekcjonerskich (acz przelicznik nie jest szczególnie atrakcyjny). Plus stoiska różnych firm z Polski i z zagranicy, od NBP i Mennicy po… Telepizzę. Rejestracja uczestników pod podanym niżej linkiem, tam też można potwierdzić swój udział w poszczególnych debatach.

 

program Forum: http://tinyurl.com/38wejk9

rejestracja: http://tinyurl.com/2u8csxp  

COIN EXPO: http://www.coinexpo.pl 

 

sobota 16 października, godzina 10.00 – 15.00

Pałac Kultury i Nauki, plac Defilad

gdzie to jest: http://tinyurl.com/2u8csxp  

 

wtorek 19 października. Forum Gospodarcze Polska-Monako. Brzmi to w pierwszej chwili nieco niepoważnie, Monako to jedno z najmniejszych państw świata (mniejszy jest chyba tylko Watykan), mają tam owszem kasyno, tor Formuły I i szczęśliwych, bo nie płacących podatków obywateli (my też tak chcemy!) ale jakie z nimi można robić interesy? Śmichy-chichy na bok. Spotkanie, którego z polskiej strony organizatorem jest Krajowa Izba Gospodarcza i na które zaprasza ona do swojej siedziby jest bardzo porządnie przygotowane. Reprezentowanych będzie 17 firm z Monako, których charakterystyka jest do pobrania na podanej niżej stronie. Jest wśród nich firma prowadząca kasyna i hotele (w tym sławne kasyno w Monte Carlo), a nawet firma produkcyjna, producent ekspresów do kawy. Czasu zostało jeszcze sporo ale jak zawsze w takich wypadkach organizatorom zależy na jak najwcześniejszym otrzymaniu zgłoszeń by spotkanie jak najlepiej przygotować. Formularz zgłoszeniowy jest do pobrania na podanej niżej stronie. Współorganizatorem ze strony Monako jest Izba Rozwoju Gospodarczego Monako. W programie przewidziano oczywiście czas na indywidualne rozmowy z przedstawicielami firm z Monako (i chyba to one są tu najważniejsze).

 

więcej: http://tinyurl.com/2wcojk9

 

wtorek 19 października, godzina 10.00 – 16.00

Krajowa Izba Gospodarcza, ul. Trębacka 4

gdzie to jest: http://tinyurl.com/38zojew

 

wtorek 19 października. IV Forum Finansowe: Długofalowe równoważnie finansów publicznych. Temat ciężki nie tylko z racji swojej ciężkości w ogóle ale i ciężkiej sytuacji budżetu. Która może odbić się na zawartości naszych kieszeni. Takie zapowiedzi już zresztą ze strony rządu padły (podwyżka podatków, likwidacja ulg). Nie chodzi oczywiście o to, by ponarzekać ale by spróbować znaleźć rozwiązanie. Wspólne rozwiązanie. Dotyczyć ono powinno także ubezpieczeń i emerytur, bo mają one na ten stan bardzo poważny wpływ. W Forum wezmą ludzie o znanych w świecie ekonomii nazwiskach, między innymi Wojciech Misiąg, Halina Wasilewska – Trenkner czy Jerzy Osiatyński. Dwoje pierwszych to także praktycy, przez wiele lat odpowiadali za przygotowanie projektów budżetu. Te i inne jeszcze nazwiska możemy odnaleźć w programie. Przewidziane jest też w nim wystąpienie ministra Michała Boni. Organizatorami Forum są gdański (ale mający teraz też swoją „warszawską odnogę”) Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową oraz ubezpieczeniowy gigant, AXA Polska.  Organizatorzy proszą o wcześniejsze potwierdzenie uczestnictwa: forumfinansowe@alertmedia.pl   

 

więcej: http://tinyurl.com/266jage

 

wtorek 19 października, godzina 11.00 – 16.35 (recepcja od 10.30)

Szkoła Główna Handlowa, budynek C Aleje Niepodległości 128

gdzie to jest: http://tinyurl.com/23cdx3g  

 

środa 20 października. Forum Edukacyjne dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw: narzędzia ekspansji międzynarodowej w XXI wielu. To już jubileuszowe, dziesiąte forum. Tematem każdego nieodmiennie jest możliwość uzyskania wsparcia dla przedsiębiorstw tego sektora z funduszy unijnych. Tym razem dotyczyć będzie ono wsparcia dla eksportu i współpracy międzynarodowej. Zasadniczą częścią forum będą trzy równoległe sesje. Poświęcone właśnie wsparciu eksportu, wsparciu transferu technologii oraz internalizacji otoczenia biznesu. Będzie też możliwość nawiązania kontaktu z instytucjami i organizacjami udzielającymi w tych sprawach pomocy przedsiębiorcom, wystawią one swoje stoiska informacyjne w holu hotelu Sheraton, gdzie w tym roku forum się odbędzie. Wymagane jest wcześniejsze zgłoszenie, można go dokonać na stronie organizatora forum, do której link podajemy poniżej. Tam też do pobrania szczegółowy program forum.

 

więcej: http://www.parp.gov.pl/index/index/1619

 

środa 20 października, godzina 10.00 – 16.30 (recepcja od 9.30)

hotel Sheraton, ul. Bolesława Prusa 2

gdzie to jest: http://tinyurl.com/26e5kr7  

 

 

czwartek 21 października. Czwartek na Brukselskiej: „Pakiet ustaw zdrowotnych – czy to rzeczywiście rewolucja? Ocena ustawy o działalności leczniczej”. Kolejna z czwartkowych debat organizowanych przez Pracodawców RP. Mowa będzie o pakiecie rządowym, o którego prezentację został poproszony jego przedstawiciel. Raczej, sądząc po postawionych pytaniach, o zagrożeniach niż o wiązanych z nim nadziejach. Temat też raczej rekomendacji nie wymaga. Debata toczy się na łamach gazet, w telewizji i radiu. Praktycznie trudno wręcz od nie uciec. I choć poziom tej debaty jest bardzo różny, nie da się powiedzieć, że jest to debata zbędna. Przeciwnie. Tu, w gronie ludzi dobrze umiejących liczyć. Nacisk zaś zostanie położony na konsekwencje tych propozycji dla sektora niepublicznego. Potwierdzenie udziału do 19 października: r.polarczyk@pracodawcyrp.pl

 

więcej: http://tinyurl.com/2efr6j6

 

czwartek 21 października, godzina 11.00 – 13.30

siedziba Pracodawców RP, ul. Brukselska 7 (Saska Kępa)

gdzie to jest: http://tinyurl.com/2b4eg28

 

czwartek 21 października. Rozwiązania HR. Konferencja, której tematyka zainteresować powinna przede wszystkim pracowników działów HR ale też menadżerów. Tych, którzy z HR mają do czynienia w praktyce. Program całodziennej konferencji zorganizowane przez firmę Wolters Kluwer Polska zdominowany jest przez warsztaty. Razem będzie ich kilkanaście, zgrupowanych w trzech równoległych blokach, co oznacza konieczność wyboru pomiędzy nimi. Pierwszy poświęcony będzie współpracy pomiędzy zarządem a działem HR, drugi przepisom prawnym, a trzeci HR jako narzędziu zarządzania w firmie. Co ciekawe, każdy z tych warsztatów poprowadzi inny specjalista. W programie znajdziecie omówienie tematyki każdego z warsztatów i informację o prowadzących. Robią wrażenie dobrze przygotowanych, z nastawieniem na rozwiązywanie praktycznych problemów. Konferencja będzie też okazją do spotkań z ekspertami pracującymi dla organizatora konferencji, którzy udzielać będą porad i konsultacji. A także autorami wydawanych przez nich publikacji. I oczywiście nawiązania użytecznych kontaktów. Więcej, w tym szczegółowy program o którym tu wspomniano, na podanej niżej stronie. Wymagana wcześniejsza rejestracja, poniżej podajemy również link do służącego do tego e-formularza.

 

rejestracja: http://tinyurl.com/376pbm7   

więcej: http://www.abc.com.pl/rozwiazaniahr/index.php

 

czwartek 21 października, godzina 10.00 – 17.00 (recepcja od 9.30)

hotel Mercure Warszawa, aleja Jana Pawła II 22, róg Grzybowskiej

gdzie to jest: http://tinyurl.com/36v2qtg

 

sobota 23 października. Zarządzanie czasem i ryzykiem w projekcie. Następne z weekendowych szkoleń prowadzonych przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw ale tym razem jednodniowe. Uczestniczyć mogą w nich wszyscy zatrudnieni na terenie Mazowsza (uwaga, wyłączeni są prowadzący własną działalność gospodarczą). Element całego cyklu szkoleń ale każde można traktować osobno i na każde osobno prowadzone są zapisy. Tu akurat temat, który okazał się dla wielu korzystających ze wsparcia z funduszy pomocowych Unii Europejskiej najtrudniejszym wyzwaniem. I często dobrą szkołą. Ale może zamiast uczyć się na błędach (a to kosztowna nauka), odpowiednio się przygotować? Na pewno przyda nam się pracownik, umiejący sobie z tym poradzić. Może nawet powierzymy mu funkcję koordynatora takiego projektu? Weekendowy termin szkoleń wybrany jest dlatego, by nie odrywać pracowników od ich obowiązków w pracy, nie muszą zresztą, dodajmy, pytać swoich pracodawców o zgodę na uczestnictwo w nich. Szkolenia odbywają się w siedzibie Fundacji w Warszawie przy Smoczej ale dla  ich uczestników spoza stolicy przewidziano zwrot kosztów dojazdu. Więcej piszemy  o tych szkoleniach na naszej stronie internetowej, tam też można pobrać formularz zgłoszeniowy, który najlepiej wysłać jak najszybciej ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Choć, jeśli nie zmieścimy się w limicie, liczyć możemy jeszcze na status wolnego słuchacza. Warto również zajrzeć na poświęconej temu cyklowi stronę prowadzona przez ich organizatora. Tam też powinien wkrótce pojawić się szczegółowy program tego szkolenia. Polecamy szczególnie.   

 

więcej: http://www.kie.biz.pl/new/news/czytaj/402

oraz: http://www.pokl811.fund.org.pl

 

sobota 23 października, patrz program

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ul. Smocza 27  

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3a5oozd    

 

sobota 23 października. V Kongres Obywatelski: „Idea Polski XXI wieku”. Czyli wziąć byka za rogi, bo na brak takiej idei narzeka się powszechnie. A dokładniej, zaproszenie do wzięcia udziału w debacie mającej być krokiem w stronę jej sformułowania. Tak, jak trzy pierwsze znów odbędzie się w auli Politechniki Warszawskiej, a dokładniej tam odbędzie się sesja otwierająca kongres i na koniec już, druga, mająca stanowić próbę jego podsumowania. W tak licznym gronie (organizatorzy spodziewają się zdaje nawet ponad tysiąca uczestników) trudno jest jednak debatować i zasadnicza debata toczyć się będzie podczas debat tematycznych. Tych będzie aż dziesięć i tam już zabrać głos będzie można. Tematy oczywiście nie mogą być podczas nich zanadto doraźne i szczegółowe ale nie powinno nas to zniechęcać. Właśnie o to chodzi, by od tej doraźności uciec. Jan Szomburg, ich inicjator i organizator jest prezesem kojarzonego (zasadnie) z liberałami Instytutu Badań nad Gospodarka Rynkową ale skład uczestników kongresowych paneli jest szeroki, na pewno nie jednostronny. Novum w tym roku będzie zaproszenie szeregu polskich think-tanków. Ich propozycje zebrane w formie publikacji otrzymają wszyscy uczestnicy ale ich przedstawiciele wezmą też w debatach oraz wystawią swoje stoiska, trochę tak, jak to robi się podczas różnych targów i tam także będzie można z nimi porozmawiać, a nawet pospierać się. Jeśli idzie o warunki uczestnictwa, to wymagane jest jedynie uprzednie wypełnienie dostępnego on-line na podanej niżej stronie formularza zgłoszeniowego. Tam też trzeba wybrać, w której z debat tematycznych chcemy uczestniczyć, bo odbywać się one będą równolegle.

 

więcej: http://www.pfo.net.pl/v-kongres-obywatelski

 

sobota 23 października, godzina 11.00 – 17.00

Politechnika Warszawska, gmach główny, pl. Politechniki 1

gdzie to jest: http://tinyurl.com/272pkkd     

 

wtorek 26 października. Wielosektorowe spotkania z firmami hiszpańskimi. Spotkanie z przedstawicielami 14 hiszpańskich firm z regionu Kastylia-La Mancha. Regiony, których jest w Hiszpanii 17, to coś więcej niż nasze województwa. Mają znaczną autonomię. Charakterystykę mających uczestniczyć w spotkaniu tamtejszych firm znajdziecie na podanej niżej stronie. Organizator prosi o wcześniejsze wypełnienie formularza rejestracyjnego, który pozwoli mu odpowiednio zaaranżować spotkania z poszczególnymi firmami. Jest on do pobrania na podanej niżej stronie. Oficjalnym językiem spotkania będzie angielski, oczywiście razem z (nieoficjalnie) hiszpańskim. Spotkanie odbędzie się w siedzibie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na Pańskiej. A dwa dni później spotkanie z tymi samymi firmami w Krakowie…

 

więcej: http://tinyurl.com/23n8ahz

wtorek 26 października, godzina do ustalenia

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83

gdzie to jest: http://tinyurl.com/26hh59p   

 

wtorek 26 października. Organizacja Inteligentna: zarządzanie wiedzą i kompetencjami pracowników. Konferencja podczas której zostanie podsumowany projekt badawczy prowadzony na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Organizatorzy liczą tu na dyskusję pomiędzy ekspertami od zarządzania a tymi, którzy zajmują się tym w praktyce, czyli przedsiębiorcami. Bo ta organizacja inteligentna to oczywiście nasza firma. A dokładniej, powinna taka być. Zaproszono też przedstawicieli świata nauki i różnych szczebli samorządu, który ma wśród swoich zadań wpisane popieranie przedsiębiorczości i wcale realne narzędzia po temu. Zaprasza nas firma PSDB, która prowadziła projekt i jest organizatorem konferencji. Na podanej niżej stronie znajdziecie jej szczegółowy program i formularz zgłoszeniowy, który należy odesłać do 18 października na adres: malwina.sosinska@psdb.com.pl

 

więcej: http://tinyurl.com/2w7cym5

 

wtorek 26 października, godzina 10.00 – 16.00 (recepcja od 9.30)

hotel Kyriad Prestige, ul. Towarowa 2

gdzie to jest: http://tinyurl.com/394vl99

 

wtorek 26 października. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w środowisku pracy na Mazowszu. Konferencja inaugurująca projekt realizowany dzięki wsparciu ze środków unijnych przeznaczonych na wzmacnianie lokalnego partnerstwa na rzecz adaptacyjności. Adaptacyjność to po prostu zdolność przystosowania się do zachodzących zmian. Celem tego projektu jest przyczynienie się do jej wzrostu wśród mazowieckich przedsiębiorców. Realizuje go związek zawodowy OPZZ Konfederacja Pracy wspierany merytorycznie przez Fundację CentrumCSR.PL.  To projekt, w który będziemy chcieli się jakoś włączyć, bo przecież skierowany jest właśnie do nas. Przedsiębiorców. W temacie mowa o środowisku pracy, co w naturalny sposób kładzie nacisk na to co dzieje się wewnątrz przedsiębiorstwa i jak tam te zasady są realizowane ale to nie jedyna płaszczyzna dla partnerstwa. Ale o tym wszystkim będzie mowa na konferencji, która ma być okazją do przedstawienia celów tego projektu. I punktu wyjścia. Jak wygląda środowisko pracy na Mazowszu? Co może dać tu stosowanie zasad CSR? Choć to dopiero inauguracja całego projektu mowa też będzie o tzw. dobrych praktykach czyli wartych naśladowania wzorach. Oczywiście to też okazja, by poznać tych, którzy ten projekt będą realizować. Szczegółowy program do pobrania na podanej niżej stronie, tam też zamieszczono formularz rejestracyjny on-line służący do zgłoszenia uczestnictwa w konferencji.

 

więcej: http://tinyurl.com/3axyxwb 

 

wtorek 26 października, godzina 10.30 – 13.30

siedziba OPZZ, ul. Kopernika 36/40 róg Bartoszewicza

gdzie to jest: http://tinyurl.com/3326bma

 

wtorek 26 – środa 27 października. VII Forum Partnerstwa Lokalnego na Rzecz Przedsiębiorczości. Już siódme ,czyli idea ta powoli się u nas rozpowszechnia. Partnerstwo to bowiem idea u nas dopiero raczkująca, choć tu i ówdzie zapuściło już korzenie. Takie inicjatywy kojarzą się nam zwykle z pytaniem, co świat biznesu może zrobić dla? To też, ale nie tylko. I tak (czyli w ramach tego nie tylko) będzie w tym przypadku. Pierwszego dnia konferencji, na którą w imieniu organizatorów zapraszamy, mowa będzie o włączaniu na rynek pracy osób opuszczających wojsko. Mowa będzie o udzielanym im wsparciu czyli czymś, na czym skorzystać mogą i przedsiębiorcy. Pojawi się też temat nowy, z którym dopiero się oswajamy: Narodowe Siły Rezerwy. Dla przedsiębiorców ważne jest to, że członkowie Narodowych Sił Rezerwy na co dzień funkcjonować mają jako cywile. Czyli także jako pracownicy. Oznacza to problemy dla tych, którzy ich zatrudniają ale wojsko przygotowało też pewne propozycje, aby się im to jednak opłacało. Drugiego dnia mowa będzie o różnych formach wsparcia przedsiębiorców w ramach tzw. pakietu antykryzysowego oraz pakietu pomocy dla dotkniętych skutkami tegorocznych powodzi, bo pomoc ta obejmuje też przedsiębiorców. Czyli tym razem będzie przede wszystkim o tym, co partner publiczny oferuje partnerowi biznesowemu. Więcej o konferencji i jej organizatorach na naszej stronie, tam też do pobrania zaproszenie i szczegółowy program. Zgłoszenia(i ewentualne pytania): k.kulakowska@wup.mazowsze.pl

 

więcej: http://www.kie.biz.pl/new 

 

wtorek 26 – środa 27 października, patrz program

Centrum Konferencyjno - Szkoleniowe ul. Edisona 2

gdzie to jest: http://tinyurl.com/38ukryw

 

środa 27 października. II Międzynarodowe Forum Efektywności Energetycznej „Primum non vastare”. Przede wszystkim nie marnować, tak należy przetłumaczyć ten łaciński zwrot i to nie marnowanie odnosi się do energii. Taki kierunek jest na pewno właściwy i przyjąć by go należało nawet, gdyby nie wymagały tego od nas międzynarodowe umowy. Ale wymagają. Konsekwencją pakietu klimatyczno energetycznego jest nałożenie na nas bardzo na nas szeregu konkretnych zobowiązań, w tym na przykład redukcji o 9% zużycia energii już do 2016 roku (i aż 20% do 2020). Jak to osiągnąć? O tej naszej drodze dochodzenia do tego celu mówi ustawa o efektywności energetycznej, której projekt przedłożył minister gospodarki Radzie Ministrów 12 października. Forum ma być elementem społecznych konsultacji tego projektu. Wezmą w nim udział przedstawiciele władz, w tym odpowiedzialny za przygotowanie projektu tej polityki, a później jej realizację minister gospodarki i jednocześnie wicepremier, Waldemar Pawlak. I oczywiście nie tylko on. A goście z zagranicy, w tym goście z Brukseli. Mowa będzie nie tylko o Polsce, dużo miejsca poświecono temu, jak sobie z wyzwaniem efektywności energetycznej radzą inne kraje Unii Europejskiej. Zarówno te „stare”, jak i członkowie o podobnym jak my europejskim stażu. Na podanej niżej stronie do pobrania szczegółowy program i zaproszenie zawierające formularz zgłoszeniowy. Należy go odesłać do 20 października: zgloszenia@proinwestycje.pl . Podajemy też link do projektu ustawy o efektywności energetycznej, forma w jakiej wejdzie ona w życie będzie tworzyła część ram, w jakich toczyć się będzie w najbliższych latach życie gospodarcze w Polsce (do 2016 roku, taki jest jej horyzont czasowy).    

 

więcej: http://tinyurl.com/349m5n7  

projekt ustawy: http://tinyurl.com/2v5s8dz

 

środa 27 października, godzina 9.00 – 17.30 (recepcja od 8.30)

pałac Prymasowski, ul. Senatorska 13/15

gdzie to jest: http://tinyurl.com/32jbt9w  

 

czwartek 28 października. Forum Korporacyjne 2010: „Perspektywy zmian w finansowaniu przedsiębiorców w Polsce na tle zmian w Europie”. Organizowane od kilku lat przez Związek Banków Polskich Forum ma być miejscem dialogu między środowiskami finansowymi a gospodarczymi. Zresztą ze względu na temat bez ich udziału byłoby to po prostu nieciekawe. Owe zmiany to zmiany mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa finansowego, będące konsekwencja kryzysu, reakcją nań mająca zapobiec się jego powtórzeniu w przyszłości. Są można powiedzieć niezbędne ale z drugiej strony oznacza to ograniczenia w dostępie do kredytu. Mowa też będzie o innych narzędziach finansowych, a także o giełdzie oraz funduszach typu private equity i venture capital. Na podanej niżej stronie do pobrania szczegółowy program oraz formularz zgłoszeniowy, który wypełniony należy odesłać do 19 października.

 

więcej: http://www.forumkorporacyjne.pl

 

czwartek 28 października, godzina 10.00 – 16.30 (recepcja od 9.00)

Hotel InterContinental, ul. Emilii Plater 49 róg Śliskiej, ten z „nogą”

gdzie to jest: http://tinyurl.com/37kjw8x  

 

wtorek 2 lub środa 3 listopada. Seminarium na temat „Ekozarządzania w przedsiębiorstwie (EMAS)”. Czym właściwie różni się EMAS od normy ISO 14001 czyli po co nam to w ogóle? Można powiedzieć, że EMAS to ISO 14001 plus. Ten plus to nie podwyższone wymagania jeśli idzie o wpływ na środowisko ale pewne dodatkowe obowiązki mające generalnie uczynić firmę (instytucję) przejrzystą pod tym względem, otwartość na dialog z zainteresowanymi jako warunek oraz wciągnięcie do współuczestnictwa we wdrażaniu systemu pracowników. Inaczej niż norma EMAS został wprowadzony rozporządzeniem 1221/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady. To już trzecia jego wersja, czyli tzw. EMAS III. W Polsce w ramach wdrażania unijnego prawa przyjęto w już 2004 roku stosowną ustawę, która będzie niedługo nowelizowana, aby dostosować ją do tych najnowszych wymogów (konsultacje społeczne odbyły się we wrześniu). Seminarium zorganizowane przez podległe Ministerstwu Środowiska Centrum Informacji o Środowisku jest elementem dużej ogólnopolskiej kampanii mającej EMAS promować, bo tak w świadomości opinii publicznej, jak w realnej praktyce EMAS jest praktycznie nieobecne. Czy coś się zmieni? Zobaczymy. Będzie o praktycznym jego wdrażaniu. Lub, bo program obu seminariów, i tego 2, i 3 listopada jest identyczny. Zgłoszenia: agnieszka.tomaszeska@cios.gov.pl  

 

program: http://tinyurl.com/38wdtaq  

więcej: http://tinyurl.com/387xxhm

rozporządzenie, tzw EMAS III: http://tinyurl.com/32lfnqv  

 

wtorek 2 lub środa 3 listopada, godzina 9.15 – 16.45

Ministerstwo Środowiska, ul. Wawelska 52/54 s. 261N

gdzie to jest: http://tinyurl.com/397ntc6

 

 

Magazyn przedsiębiorcy
PHP Notice in file Unknown on line 0: Unknown: open(/tmp/sess_aa87187494a960a4c2a12a187440d581, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
PHP Notice in file Unknown on line 0: Unknown: open(/tmp/sess_aa87187494a960a4c2a12a187440d581, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
PHP Notice in file Unknown on line 0: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp)