Organizacja wrześniowej gali w Teatrze Capitol, podczas której uhonorujemy "Niezwykłe Osobowości" tego roku i wręczymy im statuetki, nie byłaby możliwa bez wsparcia naszych sponsorów, a także patronów. Szczególnie dziękujemy oczywiście głównemu sponsorowi, Grupie Auto Wimar. Podziękować za objęcie gali swoim patronatem chcemy ambasadorowi Austrii, Jego Ekscelencji dr Thomasowi M. Buchsbaumowi. Pochwalić się też chcemy obecnością wśród patronów medialnych telewizji TVN24 oraz dziennika Rzeczpospolita.
Dwie symboliczne barykady staną na Krakowskim Przedmieściu, a na placu Powstańców Warszawy wystawione zostaną prace Bogusława Lustyka poświęcone Powstaniu. Stanowią one plastyczna oprawę 70 obchodów jego wybuchu. Jednocześnie w Domu Artysty Plastyka na Mazowieckiej w ramach wystawy poświęconej Powstaniu zostanie wystawiona jego instalacja „Zostało z barykad”.
Na kolejnym śniadaniu biznesowym spotkaliśmy się po krótkiej wakacyjnej przerwie, jeśli o przerwie w ogóle można mówić. Naszym gościem był klubowy ekspert, dr Dariusz Tarczyński. Twórca metody Nieinwazyjnej Analizy Osobowości i instytutu zajmującego się rozwijaniem i wykorzystaniem tej metody w praktyce. O to, byśmy nie wyszli stamtąd głodni zadbał nasz klubowicz, restauracja Kultura, ale oczywiście nie to było najważniejsze.
Paragon wydany nam przy zakupie owoców na bazarze wciąż jeszcze zaskakuje, szybko staje się to jednak codziennością. Ten akurat na wiele nam się nie przyda, owoce zepsują się na amen zanim zdążymy je zareklamować, w wielu jednak wypadkach może być jednak dla nas bardzo cenny, bo jest dowodem zakupu, a więc i zobowiązań, jakie ma wobec nas sprzedawca. I jest bardzo ważnym narzędziem w walce z szarą strefą, co jest i naszym interesem. Bo my też przecież padamy ofiarą takiej nieuczciwej konkurencji. Te śmieszne paragony z bazaru także temu służą.
W imieniu Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, z którą od wielu lat współpracujemy oraz Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce zapraszamy przedsiębiorców z Mazowsza na spotkanie poświęcone tematowi, który w Polsce dopiero zaczyna budzić zainteresowanie, pozostając często pojęciem trudnym do rozszyfrowania. Tymczasem w zachodnich firmach zarządzanie wiekiem upowszechniane jest od kilkunastu lat.
Wszystkich smakoszy win zapraszamy w ostatni lipcowy wieczór na ich degustację do portugalskiej restauracji Portucale. Gwiazdą wieczoru będzie zatem wino portugalskie, pochodzące z północy tego kraju - orzeźwiające Vinho Werde.
To największa tego typu konferencja branżowa w Polsce, w tym roku zorganizowana po raz jedenasty. Tym razem organizatorzy zaprosili na Stadion Narodowy (do strefy biznes) i doczekali się rekordowej liczby ponad tysiąca uczestników. Bynajmniej nie tylko strażaków, oni oczywiście też byli, ale najwięcej byłao tam projektantów, a także pracowników firm budowlanych i developerskich. W tym roku byliśmy razem z magazynem przedsiębiorcy@eu patronami medialnym.
Z tych starych to są na Mazowszu zupełne resztki, za to smakowite, bo w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego „Rozwój przedsiębiorczości” można uzyskać dotacje na inwestycje. Zwłaszcza dla tych, którzy już się starali i im się nie powiodło, trudno nie skorzystać z takiej szansy. A warto dowiedzieć się też tego, co czeka nas w nieodległej już przyszłości i na co możemy liczyć, jeśli idzie o nowe środki.
W Warszawie gościła na zaproszenie Klubu Integracji Europejskiej delegacja łotewskiego biznesu na czele z Inarą Wiłkaste, bohaterką czerwcowej konferencji w Galerii Porczyńskich.
Laury innowacyjności to konkurs będący odpowiedzią na wyzwanie, jakim innowacyjność jest dla polskiej i zresztą w ogóle europejskiej gospodarki. Jej być albo nie być w istocie. Jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy tego typu konkurs, na pewno zaś zorganizowany z największym rozmachem. W tym roku odbędzie się jego czwarta już edycja. Po raz też kolejny, jako klub, jesteśmy razem z Europejskim Forum Przedsiębiorczości partnerem jego organizatorów, Naczelnej Organizacji Technicznej, a magazyn przedsiębiorcy@eu został jego patronem medialnym.
Odbywające się już czwarty targi były okazją do nawiązania kontaktów biznesowych z firmami tej coraz bardziej dynamicznie rozwijającej się branży energii odnawialnej. Towarzyszy jej osiem konferencji oraz trzy branżowe fora, będące okazją do wymiany poglądów, doświadczeń i ustalenia wspólnego stanowiska nie tylko pomiędzy nimi, ale i przedstawicielami administracji rządowej i samorządu. Odbyła się także gala wręczenia pucharu Energy Award.
Na Rancho pod Bocianem spotkaliśmy się już po raz trzeci. Trzeci raz wręczyliśmy też Perły EuroTurystyki. Nietypowo jak na galę nadaliśmy jej formę rodzinnego pikniku i zadbaliśmy o to, aby nikt spośród prawie tysiąca gości się nie nudził, zarówno tych małych, jak i dużych.
Jako patron honorowy i jednocześnie wystawca Targów Nauki i Kooperacji zachęcamy Was do zrobienia tego samego, czyli wystawienia swojego stanowiska na tych targach, gdyż małe i średnie firmy mogą to zrobić za darmo. A to jest okazja, bo o ile targów, na które jako zwiedzający możemy wejść za darmo, jest całkiem sporo, to wystawienie swojego stoiska wiąże się z reguły ze sporymi nawet opłatami.
Tegoroczna edycja organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości forum odbędzie się pod hasłem „Człowiek najlepsza inwestycja”. Każde forum ma swój temat wiodący i temu tematowi będzie poświęcony pierwszy dzień z dwóch dni forum. Mowa będzie o najcenniejszym kapitale, jaki ma firma, czyli tworzących ją ludziach. O budowaniu zespołu i roli lidera. Drugi dzień forum przeznaczony jest dla tych, którzy właśnie wystartowali ze swoim biznesem lub dopiero o tym myślą i odbędzie się pod hasłem „Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą?”.
Już po raz osiemnasty spotkali się aktorzy (a także muzycy i dziennikarze), aby oddać się swojej prywatnej pasji wędkowania i uczcić pamięć Mariana Łącza, ojca Laury Łącz, świetnego aktora i tak, jak oni zapalonego wędkarza, którego trzydziesta rocznica śmierci wypada w tym roku.
Jak co roku zjadą do Warszawy polonijni przedsiębiorcy z całego świata, z bliska i z daleka. Przyjadą, by być głosem środowiska, ale to tylko jeden z celów, dla którego co roku biorą udział w konferencji. Drugim nie mniej ważnym, może nawet ważniejszym, jest nawiązanie kontaktów gospodarczych zarówno z innymi Polonusami, jak i z biznesem z kraju. W tym roku Klub Integracji Europejskiej oraz magazyn przedsiębiorcy@eu został partnerem medialnym wydarzenia.