W Tarabuku będącym połączeniem kawiarni z księgarnią, odbyło się spotkanie autorskie z naszym klubowiczem. Fragmenty jego książki „Słuchajcie siebie” odczytał znany lektor radiowy Andrzej Krusiewicz. A potem odbyła się dyskusja z udziałem autora, podczas której padło oczywiście pytanie, dlaczego. Dlaczego mamy słuchać siebie? I jeszcze parę słów o tym, dla kogo jest ta książka. Według autora to książka dla każdego, ponieważ jest to książka o CZŁOWIEKU. I powinniśmy po nią sięgnąć, gdy nie wiemy, jak zapanować nad emocjami oraz umysłem. Wtedy, gdy przychodzą trudne chwile. By nauczyć się, jak umiejętnie rozmawiać z naszym największym oponentem. Samym sobą…
Kolejne seminarium z cyklu „Europejskie przedsiębiorstwo” będzie na temat naprawdę gorący. Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych, czyli potocznie RODO, wchodzi w życie już 25 maja we wszystkich 28 krajach Unii Europejskiej. Wraz z nimi nowe, bardzo surowe kary za jego nieprzestrzeganie. Jeśli jednak spełnialiśmy wymogi dotychczasowych przepisów tu obowiązujących, nie mamy się czego bać. Zmiany nie są jak twierdzą fachowcy wcale tak duże i trudne do wdrożenia. Ale jeśli nie przywiązywaliśmy do nich wagi, to możemy mieć duży problem. Bo czasu pozostało już niewiele.
Prezentacja raportu na ten temat oraz dyskusja z udziałem ekspertów, przedstawicieli administracji publicznej i biznesu w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zapowiada się ciekawie. To okazja, aby się zastanowić, czy fundament unijnej jedności i współpracy, czyli zasada swobodnego przepływu ludzi, towarów, usług i kapitału jest faktycznie respektowana? Dlaczego polskie firmy napotykają na bariery biurokratyczne i kto za nimi stoi? Unijne regulacje? A może partykularna polityka poszczególnych rządów, które administracyjnymi metodami ograniczają unijne zasady?
Spotykaliśmy się już na szkoleniach, lecz zazwyczaj były to krótkie szkolenia podczas naszych porannych kaw z ekspertem. Tym razem spotkaliśmy się też o tej samej porze, ale na znacznie dłuższym szkoleniu z Mateuszem Mrozowskim poświęconym komunikacji wpływu, podczas którego poznaliśmy między innymi sześć reguł wsparcia sprzedaży. Kompetencję tę Forbes uznaje za najważniejszą spośród umiejętności związanych ze skutecznym wpływanie na innych i przekonywaniem ich.