administrator

  patronat klubu i magazynu przedsiębiorcy@eu

więcej


11 stycznia w klimatycznych wnętrzach pałacyku mieszczącego Klub Sosnowy odbył się wernisaż wystawy malarstwa Magdaleny Mag Woźniak zatytułowanej „Golden Live”. Wystawę naszej klubowiczki objęliśmy oczywiście naszym klubowym patronatem, a także patronatem magazynu przedsiębiorcy@eu, w którym piszemy nie tylko o biznesie. Krótki wywiad na żywo z artystką przeprowadziła Izabella Jarska, która opowiedziała też o swojej najnowszej książce „Kot, jaki jest, każdy widzi”, to drugie już wydanie zbioru felietonów o tym, jak kot oswoił człowieka. A wśród gości wernisażu nie zabrakło oczywiście członków naszego klubu. Zachęcamy też do obejrzenia wystawy tych wszystkich, którzy na wernisażu nie byli, będzie ona czynna jeszcze do 28 lutego (wstęp wolny).


kliknij, by obejrzeć na YouTube 

Po czym role zostały odwrócone i o swojej książce opowiedziała Izabella Jarska, tę część wywiadu możecie obejrzeć tutaj.

 

 

A tak o wystawie, by zachęcić do jej obejrzenia, pisała Izabella Jarska:

 

Czy obraz może być afirmacją? Czy może dostrajać do siebie odbiorcę i dawać mu moc? Czy jego siła może dorównać potędze myśli? Tak, jest to możliwe. A dowodzi tego najnowszy cykl obrazów Magdaleny Wożniak: „Golden Live”, który jest bardzo udanym połączeniem wyszukanego artyzmu i funkcji niemal terapeutycznych.

 

Nazwa cyklu nie jest przypadkowa, zarówno w sensie dosłownym – ponieważ złoto jest kolorem dominującym – jak i metaforycznym, w odniesieniu do komfortu życia, rozumianego jako indywidualne odczucie harmonii. Jednak poszczególne obrazy nie mają tytułów. Co jest zabiegiem celowym, aby - jak mówi autorka – nie narzucać odbiorcom ich interpretacji. Dlatego każdy kto je ogląda może puścić wodze własnej wyobraźni.

 

- Przy abstrakcjach bardzo istotny jest dla mnie proces tworzenia – mówi o swoim malarstwie Magdalena Wożniak – jest on dla mnie jak medytacja, oczyszcza myśli i daje moc pozytywnej energii.


Obrazy grają światłem, żyją… raz rozświetlając a raz tłumiąc przebijające się ze spodnich warstw przez złoto lub srebro kolory. Dzięki swojej fakturze iskrzą, odsłaniając intensywność lub delikatność barw w zależności od kąta pod jakim się na nie patrzy. Wszystko jest subtelne, ale jednocześnie ma w sobie siłę… to olbrzymi ładunek pozytywnej energii. 

 

Tak, cykl „Golden live” jest afirmacją!

 

 

Magdalena Mag Woźniak , fot. Olga StachwiukMagdalena Mag Woźniak (ur. 1972) artystka wizualna, dla której najbliższe są malarstwo, grafika, nowe media i design. Członek Związku Artystów Plastyków, członek wspierający OW ZPAP i artystycznej grupy Młodzi Sztuką. Kurator wystaw, animator wydarzeń kulturalnych oraz akcji charytatywnych. Publicystka, redaktor naczelna i właścicielka portalu kulturalnego Art Imperium oraz inicjatorka akcji społecznej Power of Art.

 

Tworzy od 2001 roku łącząc i wymieniając style, techniki i media. Jednak kluczowe w jej działalności artystycznej, designerskiej i publicystycznej jest ostatnie 10 lat. Ma na swoim koncie wiele projektów artystycznych między innymi konkurs i związany z nim cykl wystaw MUZA 2015 – Magdalena Abakanowicz, czy Charytatywna Aukcja Dzieł Sztuki na rzecz Fundacji Herosi na Zamku Królewskim w Warszawie. Ku promocji sztuki i kultury zrealizowała ponad 50 filmów prezentujących sylwetki artystów, ich dzieła, a także relacje z wydarzeń kulturalnych. Wykonała kilkadziesiąt projektów i aranżacji wnętrz mieszkalnych oraz komercyjnych. Poza Art Imperium opublikowała ponad 50 artykułów o sztuce, designie i o jej projektach artystycznych publikowano w magazynach takich jak Villa, Rezydencje, Gentleman, Wnętrze i ogród, Elity, przedsiębiorcy@eu, Puls Biznesu, czy Pangea Magazine.

 

www.magwozniakart.blogspot.com

 

Nagrody i wyróżnienia:

 

Kobieta Sukcesu 2011, Akademia Kobiet Sukcesu.

2010 – wraz z zespołem Excellent Design wygrana w konkursie na projekt i realizację Apartamentu Pokazowego dla Catalina Development w Warszawie.

2008 – Plebiscyt PERFECT STEND – II nagroda – Tabla Ofert.

 

 

Izabella Jarska, dziennikarka i pisarka, prywatnie miłośniczka kotów. Specjalizuje się w pisaniu o kulturze, ale nieobca jest jej także tematyka urody i zdrowia. W dorobku ma kilkaset wywiadów z najbardziej znanymi postaciami świata kultury, między innymi z Pierre Cardinem, Garou, Petrem Zelenką, Andrzejem Wajdą, Joanną Kulig, Agatą Kuleszą, Beatą Tyszkiewicz, Filipem Bajonem, Janem Jakubem Kolskim, Borysem Szycem, Robertem Więckiewiczem, Zbigniewem Wodeckim, Januszem Gajosem, Janem Kobuszewskim, Stanisławem Soyką i Krystyną Jandą. Najnowszą jej publikacją jest wznowiona i uzupełniona edycja książki, którą powinien przeczytać każdy miłośnik kotów i nie tylko on: „Kot, jaki jest, każdy widzi”.

 

Izabella Jarska  „Wkurzył się. Wkurzył się i obraził. Nawet kiedy idzie odwrócony do ciebie tą częścią ciała, którą sienkiewiczowska Jagienka zwykła rozgniatać orzechy, to i tak wyraża nią bezmierną pogardę. Czym niegodny człowiek obraził Kota? A raczej, czym tym razem?

Możliwości jest wiele.

– Opuściłeś się w obowiązkach i Kot osobiście musiał ci przypomnieć o pustej misce. Wstyd! Chcesz jak najszybciej nadrobić zaniedbanie. Pędzisz do lodówki, wyjmujesz puszkę i czym prędzej napełniasz mięsem miskę. Zadowolony czekasz na pochwałę. Błąd! Przecież Kot wiele razy ci tłumaczył, w jakiej temperaturze ma być podane jedzenie. Nawet na przykładach. Pamiętasz, jak ci przyniósł upolowanego ptaka? Schłodził go przedtem? No właśnie.

Fragmenty książki „Kot jaki jest, każdy widzi”.

 

Izabella Jarska "Kot jaki jest, każdy widzi"

Ilustracje: Izabella Rewcio

Wydawnictwo Dragon Fruit Publishing

 

 


Magazyn przedsiębiorcy
galeria zdjęć